PRINT-FRIENDLY
Spinal Cord Injury Ontario

News

Governor in Council Appointments

The Government of Canada is currently seeking applications from diverse and talented Canadians from across the country for two full-time Governor in Council (GIC) positions for the Accessibility Commissioner within the Canadian Human Rights Commission (CHRC) and the Chief Accessibility Officer within Employment and Social Development Canada (ESDC). The Government of Canada is committed to an open, transparent and merit-based selection process in consideration of gender parity, representation of persons with disabilities, Indigenous peoples, linguistic, regional and employment equity representation.

The Accessibility Commissioner provides executive leadership and direction for the administration and enforcement of the Accessible Canada Act (ACA) and its regulations, as per Part 5 of the ACA. The ACA and its regulations are designed to enhance the full and equal participation of all persons, in Canadian society, especially persons with disabilities.

The Chief Accessibility Officer will be a special advisor to the Minister of Employment, Workforce Development and Disability Inclusion, responsible for providing information or advice on systemic or emerging accessibility issues, submitting an annual report to the Minister for tabling in Parliament on systemic or emerging accessibility issues and on the outcomes achieved by the ACA and preparing special reports to the Minister, as per Part 7 of the ACA.

To apply, please refer to the following links:

GIC – Accessibility Commissioner, Canadian Human Rights Commission

GIC – Chief Accessibility Officer, Office of the Chief Accessibility Officer

Applications must be submitted by June 28, 2021.


Le gouvernement du Canada sollicite actuellement des candidatures de Canadiens talentueux et issus de milieux divers et de partout au Canada, pour deux postes à temps plein, en nomination par le gouverneur en conseil, à savoir le commissaire à l’accessibilité au sein de la Commission canadienne des droits de la personne (CCDP) et le dirigeant principal de l’accessibilité au sein du ministère de l’Emploi et du Développement social Canada (EDSC). Le gouvernement du Canada a mis en place un processus de nomination transparent, fondé sur le mérite, qui vise la parité entre les sexes et qui veille à ce que les personnes en situation de handicap, les personnes autochtones et issues des groupes minoritaires soient correctement représentées aux postes de direction.

Le commissaire à l’accessibilité assure la direction exécutive et celle de l’administration et de l’application de la Loi canadienne sur l’accessibilité (LCA) et de ses règlements, conformément à la Partie 5 de la LCA. La LCA et ses règlements sont conçus pour améliorer la participation pleine et égale de toutes personnes dans la société canadienne, en particulier les personnes en situation de handicap.

Le dirigeant principal de l’accessibilité sera un conseiller spécial du ministre de l’Emploi, du Développement de la main-d’œuvre et de l’Inclusion des personnes handicapées, chargé de fournir des renseignements ou des conseils sur les enjeux systémiques ou émergents en matière d’accessibilité, de soumettre un rapport annuel au ministre sur les enjeux systémiques ou émergents en matière d’accessibilité pour dépôt au Parlement et sur les résultats atteints par l’ACA, et de préparer des rapports spéciaux à l’intention du ministre, en vertu de la partie 7 de la LCA.

Pour présenter vos candidatures, veuillez-vous reporter aux liens ci-dessous :

GEC – Commissaire à l’accessibilité, Commission canadienne des droits de la personne

GEC – Dirigeant principal de l’accessibilité, Bureau du dirigeant principal de l’accessibilité

Les candidatures doivent être déposées par voie électronique d’ici le 28 juin 2021.

? Ask Us
Not sure how we can help? Looking for answers? Connect with InfoLine:
Call 416-422-5644, ext. 213





    INCREASE FONT
    CONTRAST